Bij mijn opdrachtgever Dutch Greenhouse Delta (DGD) is week 24 één van de belangrijkste weken van het jaar. Honderden invloedrijke internationale gasten worden in deze belangrijke week ontvangen om hen hét Nederlandse tuinbouw ecosysteem te laten zien.
Om hen de meest complete ervaring te geven in Nederland én alle betrokkenen op de hoogte te houden, waren mijn partner in crime Rianne Vink (Bevlogen Communicatie) en ik ook dit jaar van de partij! Samen verzorgden we niet alleen de interne en externe communicatie voor DGD, maar ook de coördinatie van het Strategisch Beurs Programma van diverse publieke en private partners. Het doel: waardevolle connecties realiseren tussen de Nederlandse tuinbouwsector en internationale investeerders, overheden, onderzoekers en kwekers.
Wat komt daar zoal bij kijken? Communicatieplannen schrijven en nastreven, missieboekjes opstellen, brochures updaten, persberichtgeving opstellen, social berichten maken, drukwerk bestellen, partners informeren van de wisselende programma’s en delegaties, briefen van het foto- en videoteam en zorgen voor strakke communicatie op het NL Paviljoen op GreenTech.
Samen met Rianne en onze collega’s binnen DGD was alles tot in de puntjes voorbereid voor deze belangrijke beursweek. Het werd een fantastische week vol internationale aandacht, waardevolle connecties en een prachtige promotie voor Nederlandse oplossingen voor wereldvraagstukken. Mijn persoonlijke hoogtepunten waren het internationale netwerkdiner op World Horti Center (met meer dan 350 internationale gasten!) én het vertegenwoordigen van Nederland op het NL Pavilion op GreenTech. Een prachtige plek waar we bezoekers uit alle windstreken wegwijs maakten in onze mooie sector.
Een gevoel overheerst na deze drukke maar geweldige week: trots! We hebben goud in handen in Nederland, en daar mogen we best een beetje (op z’n Westlands) groos op zijn.